Una ruta fàcil i curta per la Garrotxa, amb un salt espectacular
Temps mig activitat | 1 hora |
Franja de temps ocupat | Medio día |
Temps aproximat des de Barcelona | 1:10 horas |
Ideal para: rutes a peu, amb animals de companyia, en família |
El Salt del Roure es un salt espectacular de la Vall de’n Bas, a la Garrotxa. La ruta que us presentem es una ruta curta i fàcil, on arribarem a un gorg espectacular i poc conegut, ideal per anar amb la família.
El Salt del Roure es troba a les afores del municipi de Joanetes, a la Garrotxa. La distancia és d’1.5km i es fa en 1 hora de durada (anada i tornada) sense pràcticament cap dificultat.
Per fer la ruta deixarem el cotxe en el punt senyalitzat, podem aparcar perfectament on hi ha la senyal de “prohibit el pas excepte veïns”.


Caminem uns 10 minuts per aquesta pista asfaltada fins que veiem una construcció nova, on al final del camí pavimentat hi trobem un tancament. Creuem per aquesta “porta” i aviat veurem una masia a la dreta. Just abans d’arribar a la masia veurem un desviament cap a l’esquerre, on anuncia Salt del Roure.
Nosaltres just en aquest punt ens vam trobar una tanca electrificada que s’havia d’aixecar. Recordeu només tocar el tros no electrificat, és a dir, el negre.



Avancem pocs metres i trobarem dos camins, agafem el de la dreta. Aviat trobarem l’ermita de Sant Mateu, i el que ara farem és agafar el camí que passa per davant de la porta.


A partir d’ara veurem que el paisatge canvia, i això és pel fet que ens endinsem pel bosc. Continuem caminant uns 10 minuts més i arribarem al salt. Quan vem anar-hi nosaltres, per aquest camí hi havia arbres caiguts, així que demanem precaució.
Una vegada veiem el salt sota nostre, el que hem de fer es baixar. Una corda ens ajudarà a baixar fins al gorg i no relliscar. Una vegada som abaix podrem contemplar un salt d’uns 35 metres d’alçada. També veurem la balma que s’ha format, tot espectacular dins d’un entorn privilegiat.



Per tornar simplement haurem de desfer el camí.


Altres articles que et poden interessar
Altres articles de la Garrotxa:
Altres articles de rutes i excursions a peu per Catalunya: